Skip to content

Dziļās izlādes (deep cycle) akumulators kemperiem, laivām.

Auto startam paredzētā akumulatora atšķirība no dziļizlādes akumulatora, kas piemērots kemperiem, ir tāda, ka parastais, auto starta akumulators, ir paredzēts īsai ļoti lielas jaudas atdošanai starta brīdī, un tas nav domāts, lai no tā kopumā paņemtu vairāk kā 20% no tā ietilpības.

Ja parastais auto starta akumulators tiek “nosēdināts” par vairāk kā 20%, pastāv ļoti liela varbūtība, ka tā plates īsā laikā sabruks.

Savukārt dziļizlādes akumulators nav spējīgs atdot tik lielu strāvu vienā mirklī, kā auto starta akumulators, bet tam ir daudz biezākas svina plates, kas pieļauj konstantu mazākas jaudas izlādi ilgstošu laiku, kā arī dziļāku izlādi, pat tuvu visiem 100%, nosacīti nekaitējot tā svina platēm.

Šādi akumulatori ir piemēroti uzstādīšanai kā otrie akumulatori kemperī (kurus neizmanto auto startēšanai), tos var lietot laivās, elektrodzinēju piedziņai.

Dziļās izlādes akumulatoriem ir arī cits raksturlielums, atšķirībā no starta akumulatora- tiem tiek norādīta strāva, ko tie ir spējīgi atdot 20 stundu izlādes ciklā. Ietilpība ampēros tiek norādīta kā parastiem akumulatoriem.

Populārākie akumulatoru ražotāji kemperiem, kuri ir pieejami Latvijā ir Deta, Tudor, Exide, Centra, Sznajder, Varta.

Jārēķinās, ka dziļās izlādes akumulators būs nedaudz dārgāks par parasto, auto startam paredzēto akumulatoru. 100 Ah ietilpības dziļās izlādes akumulators, atkarībā no ražotāja, pie mums maksās 100-200 Eur.

Šeit gan būtu lietderīgi piebilst, ka pagaidām mums nav izdevies atklāt nevienu ražotāju, kurš ražotu tādu dziļās izlādes akumulatoru, kurš pie regulāras un intensīvas slodzes kemperī izturētu ilgāk par 2-3 gadiem. Droši vien ar to arī būs jārēķinās!

Dziļās izlādes (deep cycle) akumulators kemperiem, laivām.
4.3 (85%) 16 votes