Skip to content

Kādu akumulatoru pirkt?

Kādu akumulatoru izvelēties? Šis jautājums bieži vien tiek uzdots interneta vidē, un uz to sniegtas virspusējas un vispārinātas atbildes, kuras ļoti bieži vien izrādās aplamas. Sevišķi tas attiecināms uz jauno auto modeļu akumulatoriem, kuros ir daudz elektronikas un vadības bloku, kuri patērē strāvu pat miera stāvoklī.

Otrs akumulatora izveles kritērijs ir dzinējam nepieciešamā starta strāva un startera griezes moments.

Nu, un pats par sevi saprotams- dīzelis vai ar benzīna motoru aprīkots auto.

akumulators-akumulatori

Mēs akumulatoru izvēlei izmantojam auto ražotāju dotās specifikācijas, kuras mēs abonējam speciālā katalogā no auto ražotājiem par maksu, šie dati nav brīvi pieejami internetā vai kā citādi.

Tātad- kādu akumulatoru izvēlēties, piemēram, trīslitrīgam Audi A4 2007. gada izlaiduma? Daudziem liksies, ka tur “lien iekšā” parasts “astoņdesmitnieks”, un to arī vairums tirgotāju pārdos un instalēs uz jūsu auto. Un tā būs kļūda, jo ražotājs ir aprīkojis šo auto ar citādāku ģeneratoru, kurš lādē ar atšķirīgu impulsa strāvu, un šim auto būs piemērots speciāls AGM tipa akumulators. Tāpat, parasto akumulatoru šim Audi nevarēs “pierakstīt” vadības bloka ECU atmiņā.

Nu, labi, tas runājot par modernajiem auto. Bet kā ir ar vecajiem? Vai Chrysler Voyager un BMW E39 ar trīslitrīgu motoru derēs viens un tas pats akumulators? Izrādās, ka ne tuvu tam, un arī trīslitrīgam Land Cruiser būs arī pilnīgi cits akumulators, un viņi nav savstarpēji aizvietojami un ir ar pilnīgi atšķirīgiem izmēriem un specifikācijām, kaut arī motora tilpums ir identisks.

Atsevišķi var parunāt par mašīnām, kurām nepieciešami AGM tipa akumulatori. Daudzi prasa- kāpēc jāliek AGM, vai tad nevar parasto? Atbilde ir- ja gribas, lai būtu garantija uz akumulatoru, tad diemžēl, nevar! AGM akumulatori jāliek visām mašīnām, kurām ir START- STOP sistēmas, “BLUEMOTION” un tamlīdzīgās. Šis akumulators gan uzņem lādēšanas strāvu daudz ātrāk, gan arī pieļauj dziļāku izlādi un izlādes rezultātā tam nenobirst plates no sulfatizēšanās, jo tā konstrukcijā iekļautie stikla šķiedras putekļi satur sulfatizācijas atliekas ap platēm, un pēc lādēšanas, tās atjauno, nepieļaujot to nobiršanu kurpusa apakšā un akumulatora pašizlādi. Jāpiebilst, ka automašīnām, kurās ir daudz elektronikas vadības bloku- motora vadības bloks ECU, komforta vadības bloki, ABS, pretslīdēšanas, automātiskās kārbas un citi bloki, pašizlāde miera stāvoklī ir lielāka, nekā mašīnai, kurā nav nekā, pat ABS nav. Tomēr, ja mēs runājam par BMW, Mercedes (kuros īpašnieki kā reizi ļoti bieži arī vēlas nez kapēc likt tos lētākos un vājākos akumulatorus), tad šajās automašīnās ir tiešām daudz vadības bloku, kuri saņem strāvu arī pie izslēgtas aizdedzes.

Summējot: kādu tad akumulatoru vajadzētu pirkt?

Īsā atbilde- pēc kataloga, atbilstoši ražotāja specifikācijai.

Garāk atbildot, varam pieminēt populārākās auto markas un modeļus:

Akumulators priekš VW T4 dīzeļa- 100 Ah un ne mazāks, ar palaides strāvu virs 800A! Tajā pat laikā uz T5 reizēm jāliek 74-77Ah akumulators, bet uz dažām tā specifikācijām 100Ah. Dīzeļu Golfam būs labi ar 77 vai pat 74 Ah, bet Galaxy vai Sharan (ar to pašu motoru) ražotājs paredz likt 100 Ah akumulatoru, jo tajos, acīmredzot, ir atšķirīga elektronika. Kā redziet- MOTORA TILPUMS NENOSAKA AKUMULATORA VEIDU, kā to kļūdaini uzskata daži akumulatoru pircēji, un diemžēl, arī pārdevēji.

Nu, kas vēl mums no populārajiem? Mercedes dīzeļi- gandrīz visiem nāk “simtnieks”, tāpat BMW dīzeļiem (un arī vairumam benzīnnieku jāliek 100 vai 80 Ah akumulators, nevis 60-65 Ah, kā dažiem BMW braucējiem liekas!!). Palaides strāvai jābūt vismaz 800A, bet labāk vēl vairāk- 850 vai pat 900A!

Vēl viena lieta ir pussintētiskās eļļas, kuras mūsu ziemas apstākļos NEVAJADZĒTU lietot zem -15 grādiem. Ielejiet 5W40 sintētiku, tā mūsdienās vairs neko daudz dārgāk nemaksās! Lieta tāda, ka 10W40 sastingst kā medus jau pie -15 grādiem, un motora piedarbināšana tādejādi ir apgrūtināta un rada papildus slodzi gan akumulatoram, gan arī startera buksēm, kuras ātrāk izdilst un starteris vairs nespēj raiti griezt motoru un tādejādi arī ņem lielāko palaides strāvu no akumulatora.

Volvo daudziem modeļiem, kuriem akumulators ir bagāžniekā, tur jāliek zemais, 175 mm augstumā akumulators. Tādi ir 80 Ah ar 800A palaides strāvu vai nedaudz mazāk. Dažiem Volvo modeļiem tajā pašā vietā ir paredzams 100 Ah akumulators 190 mm augstumā. Kā redziet, vienam un tam pašam auto modelim var būt paredzēti diezgan atšķirīgi akumulatori.

Pārsvarā runājam par dīzeļu akumulatoriem tādēļ, ka tie sastāda ap 80% pie mums pirkto akumulatoru.

Vēl laba ziņa ir tā, ka ja vēlaties saņemt papildus atlaidi jaunajam akumulatoram, to jūs variet izdarīt, nododot veco akumulatoru mums. Un akumulatori mums ir uz vietas, uzreiz nopērkami, dažādu ražotāju, gan lētākie, ekonomiskās klases, gan ar slaveniem nosaukumiem un augstāko kvalitāti un 3 gadu garantiju. Pie mums uz vietas ir nopērkami Deta, Tudor, Wertteile, Bi-Force, Sznajder, Varta, Bosch, Deta AGM, Bosch AGM, Varta AGM, Duracell, Autostar, AD, Monbat, Start Extreme un daži citi mazāk populāri auto akumulatoru nosaukumi.

Viss akumulatoru klāsts, kuri mums ir uz vietas, ir aplūkojams šeit pat, mūsu mājaslapā, labajā pusē, sadaļā “Akumulatori auto”. Saite uz visiem akumulatoriem šeit: http://www.autospeci.lv/products-page/akumulatori-auto/

Kādu akumulatoru pirkt?
4.4 (88%) 5 votes