Jāmaina akumulators? Vai tiešām?
Tā kā mēs nodarbojamies ar auto rezerves daļu un akumulatoru tirdzniecību, un arī pieņemam vecos akumulatorus uz apmaiņu, ļoti bieži nākas saskarties ar faktu, ka cilvēki ir nodevuši mums lūžņos pilnībā braucamu un veselu akumulatoru.
Kādi tad ir iemesli, kapēc akumulators ir izlādēts un kāpēc auto ziemā vai nu ‘nelec” vispār, vai arī ir piedarbināms ar grūtībām?
Parasti 90% gadījumos grūti pielaižami ir tieši ar dīzeļmotoriem aprīkotie auto, jo:
- Dīzelim ir bojātas kvēlsveces vai kvēlsveču relejs. Akumulators motoru griež, bet pierūcināties tas negrib.
- Dīzeļmotoram ir pašvaka kompresija, jo tam ir padiluši motora gredzeni.
- Ir sasalusi dīzeļdegviela filtrā, kura “nekad nesasalst līdz -30 grādiem” (hahaha!)
- Akumulators netiek pienācīgi uzlādēts, jo ir pārāk īsi pārbraucieni vai arī ģenerators neražo pietiekoši daudz strāvas.
- Auto ir strāvas noplūde, visbiežāk caur radio vai signalizāciju, kuriem ir kāds defekts. Šāda noplūde akumulatoru sabendē lēnām, vairāku mēnešu laikā, nevis uzreiz.
- Auto tiek lietota 10W40 pussintētiskā eļļa, kura sastingst jau pie -15 grādiem. Normāli mūsu ziemas apstākļiem būtu lietot 5W40, 5W30 vai vēl labāk 0W40 vai 0W30 sintētisko eļļu. Akumulatoram ir pielielināta slodze, griežot motoru ar sastingušu eļļu, kura vairs nav pietiekoši viskoza, bet ir kļuvusi bieza kā medus.
- Un vēl viena ļoti populāra lieta, kuru parasti neviens neņem vērā- auto starterim ir izdilušas startera buksītes, kas rada divreiz lielāku strāvas patēriņu startējot, un auto ir piedarbināms ar grūtībām.